شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

نکته های مهم برای طراحی داخلی که باید بدانید

۱۱ بازديد

نکته های مهم برای طراحی داخلی که باید بدانید

خانه مکانی امن برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار دوستان و خانواده است. طراحی خانه های زیبا با تفکر و ایده پردازی صورت می گیرد، با این حال این طراحی نباید متحمل هزینه زیادی گردد. یک طراحی خوب، نیازمند آگاهی از مقدمات اصول طراحی است و در تقلید و اجرای هرگونه سبکی، این اصول و نکات باید رعایت شوند.

نقش پارتیشن در دنیای مدرن و دکوراسیون

در دکوراسیون داخلی مدرن گاه توسط متخصصان صنعت طراحی داخلی به منظور زیبا سازی و جلو دادن به محیط و گاهی برای جداسازی بین دو محیط مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای جداسازی محل ورودی منزل از اتاق نشیمن، جداسازی حال از پذیرایی، جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن و برای جداسازی اتاق های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مزیت های استفاده از این کالا این است که استفاده از آن در محیط های کوچک و بزرگ عموماً بلا مانع است. با توجه به شرایط موجود در خانه می توان از این محصول به صورت دوجداره تک جداره در انواع مختلف و در طرح ها و رنگ های متنوع استفاده کرد.

 

مجله آنلاین چرخونکی در یک پست در همین مورد می گوید با استفاده از پارتیشن می توان محیط دنجی برای کتابخانه یا بازی کودکان و حتی سینمای خانگی به راه انداخت. امروزه با پیشرفت صنعت مد در دیزاین داخلی دیگر نیازی نیست با خشت و آجر در محیط های کوچک به جداسازی محیط داخلی پرداخت. شما می توانید متناسب با محیط منزل خود از انواع چوبی، فلز و توری آن استفاده کنید. تنوع بسیار زیاد و درک نیاز مشتریان از مزیت های استفاده از این محصول جدید است.

دیوارک های متحرک یکی از این موارد است که به شما کمک می کند علاوه بر جدا سازی فضا به زیبایی محیط نیز کمک قابل توجهی کنید. دیوارک های از پیش ساخته شده یا همان پارتیشن به شما این امکان را می دهد که حد فاصل بین محیط های مورد نظر را دردکوراسیون داخلی به خوبی برقرار کنید.

این روزها همانند گذشته دیگر نیازی به صرف هزینه های سرسام آور برای جداسازی فضا نیست و شما به راحتی می توانید با استفاده از این محصول به این مهم دست پیدا کنید. علاوه بر جداسازی فضا می توانید به یک دکوراسیون شیک و خاص نیز دست پیدا کنید.

به عنوان مثال شما می توانید در اتاق پذیرایی با جدا کردن فضای نشیمن از فضای بازی یک محیط خاص را تداعی و ایده پردازی کنید. این روزها اگر تمایل به جدا سازی دو محیط از یک دیگر داشته باشید بدون هیچ نگرانی این مهم برای شما فراهم می شود.

مبلمان و نش آن در دکوراسیون داخلی منزل

با توجه به نیاز افراد به وسایل منزل که به عنوان محصولات حیاتی خانه به شمار می آید مبلمان جایگاه ویژه ای پیدا کرده است، یعنی در گذشته بیشتر افراد مخصوصا عروس و داماد برای جهیزیه ی خود از لوازم خانگی ضروری استفاده می کردند که این موضوع صفا، صمیمیت و سادگی روزگاران قدیم را نشان می داد اما چندی است که مبلمان مدرن به عنوان یکی از لوازم ضروری جهیزیه ی عروس در نظر گرفته می شود که بیشتر خانواده سعی دارند بهترین مبلمان را خریداری کرده و خانه ی خود را با مبل انتخابی رنگ و لعاب دهند که البته محصول انتخابی باید از لحاظ رنگ، سبک و یا مدل با سایر لوازم خانه همخوانی داشته باشد.

اصول انتخاب مبلمان منزل در هنگام مراجعه به بازار مبل

با توجه به رعایت اصول انتخاب مبلمان در هنگام مراجعه به بازار مبل به راحتی می توانید مناسب ترین مبلمان ها را برای خانه ی خود خریداری کنید که برخی از آن ها به شرح زیر است:

    در برخی موارد نیاز نیست که حتما از مبل های بزرگ استفاده کنید بلکه در برخی خانه ها تنها با مبل های کوچک زیباتر دیده می شوند.

    سلیقه ی شخصی و زیبای شما تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب صحیح دارد که البته در برخی موارد ممکن است با راهنمایی فروشنده یا مشاورین همراه باشد.

    قبل از خرید، مبل را به صورت ذهنی در خانه ی خود بچینید، دکوراسیون و چینش خانه ی شما می تواند تاثیر مستقیم بر روی انتخاب مبل راحتی داشته باشد.

    بعد از بررسی نوع و مدل مبل، مهم ترین بخش انتخاب رنگ محصول و یا انتخاب پارچه است که با رنگ بندی داخلی خانه سازگاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید : روانشناسی کودک

انتخاب پارکت و کم و کیف آن

انتخاب پارکت و بهترین طرح در منزل و محیط کار خود از مشورت با طراحان محیط داخلی استفاده می کنند و این طراحان و دکوراتورها به بحث دکوراسیون داخلی اهمیت فراوانی می دهند، در ارتباط با دکوراسیون داخلی استفاده از پارکت ها رواج زیادی یافته است و کفپوش پارکت را می توان یکی از موارد مهمی در نظر گرفت که افراد با این انتخاب خاص در منزل خود، تأثیر این کفپوش را در کل فضای خانه مشاهده می کنند.

    کدام نوع پارکت ؟

پارکت لمینت به دلیل بافت خاص خود و عایق و بادوام بودن، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هایی است که در اکثر مواقع ترجیح داده می‌شود. بسته به میزان استفاده از فضایی که برای زندگی انتخاب می‌کنید، پارکت‌ لمینت را می‌توان در ضخامت‌های گوناگون انتخاب کرد.

این نوع پارکت دارای تنوع فراوان در رنگ و شکل ظاهری است و قیمت مناسبی دارد.رنگی که فرد در انتخاب پارکت در کرج در نظر می گیرد می تواند در نمایش دادن زیبایی های خانه و منطقهبه کار رفته کاربرد زیادی یابد، رنگ می تواند در نشان دادن فضای مورد نظر به صورت گرم یا سرد موثر باشد. اگر محیط منزل فرد خیلی بزرگ نمی باشد بهتر است از پارکت رنگ روشن استفاده شود، رنگ روشن باعث می شود که فضای منزل فرد و وسایلش با همدیگر سازگاری خاصی داشته باشند و تناسب رنگ در آن رعایت شده باشد.

راهکارهای از بین بردن موهای زائد، روش های سنتی یا دستگاه لیزر؟

۱۷ بازديد

عنوان: راهکارهای از بین بردن موهای زائد، روش های سنتی یا دستگاه لیزر؟

 

 

در این مقاله سعی کردیم راه های حذف موهای زائد را بررسی کنیم از اصلاح با تیغ و ژیلت و اپیلاسیون تا لیزر، این برای آماده سازی برای فصل بدون آستین میباشد پس تا دیر نشده از همین الان شروع کنید و با ما همراه باشید.

ما سعی کردیم مزایا و معایبِ انواع روش های حذف موهای زائد را بررسی کنیم و در نهایت بررسی کنیم که آیا برای از بین بردن موهای زائد خود نیاز به خرید لیزر موهای زائد در خانه را دارید یا به مراکز زیبایی مراجعه کنید؟

 

اصلاح با کرم های موبر

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که محصولات و کرم های موبر چگونه کار می کنند؟ مواد شیمیایی داخل کرم، پیوندهای پروتئینی، کراتین را در هر فولیکول مو ضعیف می‌کنند و از بین بردن موها را آسان‌تر می‌کنند. که این کار برای برداشته شدن هر رشته مو از زیر سطح پوست مفید است، بنابراین اگر برای از بین بردن موهای زائد خود از کرم موبر استفاده میکنید، قبل از رشد مجددِ مو از چند روز صافی پوست لذت خواهید برد. پس چرا این محصولات در حمام هر دختری وجود ندارد؟ این راه حل برای از بین بردن مو ممکن است کثیف و بدبو باشد و همیشه بهترین راه و سریع ترین راه حذف مو برای شروع روز نیست!
سطح درد: هیچ، مگر اینکه پوست واکنشی (معمولاً راش یا التهاب) به مواد شیمیایی نشان دهد.

مزایا و معایب: حذف مو با کرم موبر روشی کاملا بدون درد ولی زمان بر میباشد و فوری نیست و تقریبا هر چند روز یک بار نیاز به تکرار دارد و مناسب برای پوست های حساس نیست.

 

اصلاح با تیغ و ژیلت

 

هنگامی اصلاح با تیغ یا ژیلت انجام شود می تواند یک راه حل سریع و آسان برای رفع موهای زائدِ روزانه باشد. قبل از اصلاح زیر بغل و سایر جاها همیشه ناحیه را قبل از اصلاح با یک کرم یا ژل مرطوب کنید تا میزان اصطکاک بین ژیلت و پوست خود را کاهش دهید تا دچار سوختگی و آسیب دیدگی و بریدگی با تیغ یا ژیلت نشوید.

برای خانوم ها توصیه میشود که از ژیلت های مخصوصِ زنانه استفاده کنید که به گونه ای طراحی شده است که اطراف انحناهایِ بدن بچرخد تا بتوانید حتی کوچکترین موها را از بین ببرید. موها می توانند در جهات مختلف در ناحیه رشد کنند، بنابراین مطمئن شوید که تیغ را از بالا به پایین یعنی در خلاف جهت رشد مو استفاده کنید که مو از پایین ترین نقطه حذف شود. 
سطح درد: امکان بردیده شدن پوست و سوزش شدید در هنگام اصلاح هست در غیر این صورت اصلاح با ژیلت بدون درد و بدون دردسر میباشد، برای کاهش سوزش بعد از اصلاح از یک ژل خنک کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

مزایا و معایب: تیغ و ژیلت روشی فوری برای حذف مو میباشد ولی میتواند پوست شما را دچار حساسیت و قرمزی و جوش کند، این روش همیشگی نیست و به صورت مکرر و روزانه نیاز به تکرار دارد و باعث زخیم شدن مو و تیرگی در ناحیه میشود و در ضمن برای پوست های حساس در هنگام رشد مجدد مو خارش ایجاد میکند.

 

اپیلاسیون

 

در طول یک جلسه اپیلاسیون، موم گرم روی پوست اعمال می شود و در حین خشک شدن به هر رشته مو می چسبد، سپس یک پارچه روی آن ناحیه فشار داده می شود تا هر فولیکول پوشیده از موم را به یکباره بیرون بکشد. چه در خانه و چه در سالن، این فرآیند می تواند در ناحیه حساسی مانند زیر بغل بسیار دردناک باشد.
سطح درد: درد در لحظه اپیلاسیون بسیار شدید میتواند باشد، اما احساس سوزش معمولاً بعد از پایان جلسه ناپدید می شود.

مزایا و معایب: از آنجایی که اپیلاسیون، موها را از ریشه جدا می کند، حفره های پوستی شما می تواند تا یک ماه حذف و دیده نشوند.

 

دستگاه لیزر موهای زائد

 

در طول انجام لیزر یک موج به عمق یک فولیکول مو وارد می شود. سپس، یک پالس الکتریکی سطح پایین موهای موجود را از بین می‌برد و کندن آن را آسان‌تر می‌کند. این فرآیند فولیکول به فولیکول برای تمام موهای ناحیه تکرار می شود. هر جلسه لیزر می تواند بیشتر از سایر روش ها هزینه داشته باشد. در ضمن 8 تا 15 جلسه برای لیزر توصیه شده است.

لیزر برای از بین بردن موهای زیر پوستی و موهای تیره تر ایده آل تر است. نور لیزرها رنگدانه مو را جذب کرده و فولیکول ریشه را از بین می برد.

حال سوال پیش می آید که دستگاه لیزر خانگی استفاده کنیم یا برای از بین بردن موهای زائد به کلینیک های زیبایی مراجعه کنیم؟ نظر شخصی ما این است به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید زیرا دستگاه های پیشرفته تری نسبت به لیزرهای خانگی استفاده میکنند و میتواند موثرتر باشد.

کدام کلینیک ها را برای لیزر موهای زائد خود انتخاب کنیم؟ پیشنهاد ما این است که به کلینک هایی مراجعه کنید که خرید لیزر تیتانیوم را از شرکت های معتبر انجام داده اند و از دستگاه آلما سوپرانو تیتانیوم استفاده میکنند. شرکت کارمانیا طب از جمله شرکت هایی است که لیزر آلما تیتانیوم را با بهترین قیمت در ایران میفروشد و کلینیک هایی که از دستگاه های زیبایی شرکت کارمانیاطب استفاده میکنند میتوانند بهترین قیمت و کیفیت را در اختیار مشتریان خود بگذارند. 
سطح درد: بسته به نوع دستگاه استفاده شده میتواند متفاوت باشد، کلینیک هایی که از دستگاه های زیبایی شرکت کارمانیا طب استفاده میکنند درمان آنها کاملا بدون درد است. امروزه سیستم خنک کننده ی نصب شده روی دستگاه های لیزر حذف موهای زائد میتواند از درد و سوزش بکاهد.

معایب و مزایا: به دلیل وجود داشتن کلینیک های بسیار در کشور، انتخاب کلینیکِ خوب لیزر بسیار دشوار میباشد و انجام تحقیقات زمان بر است، این روش ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها داشته باشد. درمان با لیزر دائمی است و دیگر دردسر از بین بردن موهای زائد را نخواهید داشت. با انجام لیزر دیگر حساسیت، خارش و سوزشی بعد از اصلاح وجود ندارد.

 

منبع: karmaniateb.ir

اولین مطالب آزمایشی من

۱۲ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۱۳ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.